• BETALA SÄKERT MED KLARNA

Created with Sketch.
Created with Sketch.
0

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna som ställs till oss. Hittar du inte svaret på din fråga är du välkommen att kontakta oss via vårt frågeformulär längst ner på sidan eller via mejl.

Vilka betalsätt kan man välja?
På champion.se kan du betala säkert genom Klarna. Klarna erbjuder faktura, direktbetalning via bank och kortbetalning. Välj det betalsätt som passar dig bäst.  
Väljer du att betala med faktura görs en snabb kreditupplysning i samband med din beställning och du får direkt besked om du blivit godkänd. Betalningstid är 14 dagar. Tänk på att du måste fylla i rätt adress och postnummer för att ditt fakturaköp ska bli godkänt.  
Fakturan skickas till den e-post som du angett vid orderläggningen. Har du någon fråga om din faktura ska du vända dig direkt till vår samarbetspartner Klarna som administrerar alla våra fakturor, du når dem enkelt och smidigt via deras kundservice eller på telefon 08-120 120 10.

Hur levereras varorna och hur lång tid tar det?
Våra produkter levereras med DB Schenker. Leveranstiden inom Sverige är vanligtvis mellan 3–5 arbetsdagar. Under högsäsong, t.ex. vid Black Friday och jul kan leveransen ta något längre tid.

Vad kostar frakten?
Vi har en fast fraktavgift på 79 kronor.

Hur vet jag att min order gått igenom?
När din beställning registrerats hos oss kommer du automatiskt till en sida med orderbekräftelse. Du kommer också att få en bekräftelse via e-post, vanligtvis inom några minuter. Vänligen kontrollera så att alla uppgifter du fyllt i är korrekta. Om du inte fått en orderbekräftelse kontakta oss på info@champion.se.

Jag har ångrat mig, kan jag avbryta eller ändra i min order?
Redan lagd order går inte att avbryta eller ändra i, den går endast att returnera till oss. Vi tillämpar 14 dagars ångerrätt som börjar gälla från det att du mottagit din order.  För mer information se Retur & reklamation. Vänligen mejla kundtjänst på info@champion.se om du har några frågor.

Jag vill logga in och se min beställning. Hur gör jag?
Logga in på Mitt Konto överst i menyraden. Du använder det lösenord som du angav när du la din order. Har du glömt ditt lösen går det att begära nytt till den mejladress du angav vid beställningen.

Hur gör jag om jag vill byta min produkt? 
Vi erbjuder inte bytesorder. Returnera varan enligt returinstruktioner och lägg därefter en ny beställning på vår hemsida.
För mer information se Retur & reklamation.

Hur gör jag om jag vill returnera min produkt?
För alla returer, kontakta vår kundtjänst via info@champion.se inom 14 dagar efter att du mottagit ordern. Vi skickar dig då en retursedel samt detaljinstruktioner för returen via e-post.
För mer information se Retur & reklamation.

Jag har en produkt som jag vill reklamera. Hur går jag till väga?
Har du en produkt som du köpt via champion.se mejlar du vår kundtjänst på info@champion.se. Ange alltid ordernumret, en utförlig beskrivning och bilder/filmer som tydligt visar produktens fel.
För mer information se Retur & reklamation. Om ni köpt en Champion produkt via någon av våra återförsäljare så kontaktar ni denna vid retur- eller reklamationsärenden. 

Jag har inte fått någon faktura.
Fakturan har Klarna skickat till den e-postadress som du angett vid orderläggningen. Har du någon fråga om din faktura ska du vända dig direkt till vår samarbetspartner Klarna som administrerar alla våra fakturor. Du når dem enkelt och smidigt via deras kundservice, eller på telefon 08-120 120 10.

 

 

KONTAKTA OSS

 

Tack! Vi kontaktar dig inom kort