• BETALA SÄKERT MED KLARNA

Created with Sketch.
Created with Sketch.
0

RETUR OCH REKLAMATION

Ångerrätt
Vi tillämpar 14 dagars ångerrätt som börjar gälla från det att du mottagit din beställning, detta i enlighet med Distansavtalslagen. Varan ska returneras till oss i originalskick. Vill du ångra ditt köp ber vi dig registrera en retur genom att kontakta vår kundtjänst via info@champion.se. Kostnaden för returfrakt betalas av kunden. Läs under ”Retur” för mer information om hur du ska gå tillväga.

Reklamation
Om du vill reklamera en vara köpt via champion.se registrerar du ett ärende hos oss genom att kontakta vår kundtjänst via info@champion.se.
För att vi ska kunna hantera din reklamation så smidigt och fort som möjligt behöver vi ert ordernummer, en utförlig beskrivning samt bilder/filmer som tydligt visar produktens defekt/fel. Detta gäller även transportskador.

Om vi behöver ta tillbaka varan för att undersöka den på plats så står vi för returavgiften och skickar ut en retursedel. Det är därför viktigt att du som kund alltid registrerar din reklamation innan du skickar in varan till oss.

OBS! Om ni köpt en Champion-produkt via någon av våra återförsäljare så kontaktar ni denna vid retur- eller reklamationsärenden.

Byte
Vi erbjuder inte bytesorder. Returnera varan enligt returinstruktioner nedan och lägg därefter en ny beställning på vår hemsida.

Retur
För alla returer, kontakta vår kundtjänst via info@champion.se inom 14 dagar efter att du mottagit ordern. Vi skickar dig då en retursedel samt detaljinstruktioner för returen via e-post.

Vid mottagandet av din retur inspekterar Champion produkterna, om de är oanvända och i gott skick utfärdas en full återbetalning av returnerade produkter - med undantag för en returfraktkostnad på 79 kronor som dras av vid återbetalningen. Har vi skickat fel eller en vara är defekt står vi naturligtvis för returfrakten. Du ska återsända varan till oss senast 14 dagar efter den dag du fått beslut om godkänd retur.

Vid retur till oss inom ångerrätten där produkten är i betydligt förändrat skick som inte kan återställas kan ett prisavdrag göras på upp till 100% av produktens värde. I det fall du önskar få produkten åter kan även en fraktavgift på 79 kronor komma att debiteras.

Viktigt att tänka på vid retur
Vid ångerrätt har du rätt att försiktigt undersöka varan. För att kunna återlämna varan måste den vara i oförändrat skick och i originalförpackning. Varorna skall vara väl paketerade så inte produkterna skadas i leveransen tillbaka till oss. Originalförpackningen skall ej användas som yttre emballage/ytterkartong, använd gärna ytterkartongen du fick vara i.  Varan ska vara komplett vilket innebär att tillbehör, bruksanvisning, produktförpackning, inneremballage mm skall inkluderas i returen. Vi förbehåller oss rätten att utföra en värdeminskning motsvarande produktens eventuellt förändrade skick vid mottagandet hos oss.

Felskick
Kontakta vår kundtjänst via info@champion.se om du fått fel vara. Bifoga tydliga bilder på den felaktiga produkten som ni mottagit, ert ordernummer och vilken vara som eventuellt saknas i er leverans. Vid felskickade produkter står Champion för returfrakten.

Ej uthämtat paket
Det är kundens ansvar att hämta ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss. Vi som leverantör blir i dessa fall debiterade för en ommärknings- och returfraktavgift från transportören.

För alla paket som inte hämtas ut debiteras därför en avgift på totalt 199 kr inklusive moms som motsvarar fraktkostnad, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. I det fall paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Denna avgift kommer då att kvarstå på din faktura, eller dras av från det belopp du skulle få tillbaka efter att vi hanterat returen.